خبرنامه
در سایت ثبت نام رایگان نمایید، و مشترك خبرنامه‌ی ما گردید. در این صورت اخبار، رویدادها و خبرهای ویژه‌ی سايت را از طریق e-mail دریافت خواهید نمود.



خبرنامه‌های بایگانی‌شده


سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

سابقه‌ی سفارشات گذشته

تماس با ما


مدیریت کالا و خدمات (انبارداری)
امتیاز : 14 كاربر به این نوشته امتیاز داده‌اند. امتیاز متوسط4.5
نوشته شده توسط : admin, در روز یك‌شنبه 05/11/1393, در گروه " آموزش نظام نوین "
بازدید : این نوشته تاكنون 11604 بار مشاهده شده است.
چكیده : تهیه کننده: حامد روشنفکر(کارشناس پشتیبانی مالی شرکت فن‌آوران اطلاعات ارتباطات روزآمد) هدف: آشنایی کامل به مباحث تئوری انبارداری و کارپردازی و کاربری نرم‌افزار نظام نوین مالی(قسمت «مدیریت کالا و خدمات») دامنه‌ی کاربرد: برای تمام انبارداران و کارپردازان کلیه‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور

انبارداری

مقدمه

قسمت «مدیریت کالا و خدمات» در نرم‌افزار نظام نوین مالی مربوط به انبارداران و کارپردازان می‌باشد که باید در زمان ورود کالا به انبار، خروج کالا از انبار و اطلاعات ریالی مربوط به آن و در زمان انبارگردانی پایان سال، اطلاعات به‌دست‌آمده از طریق شمارش کالا در قسمت مذکور به ثبت برسد. بر اساس اطلاعات ثبت شده، سند حسابداری آن توسط نرم‌افزار تولید می‌شود. هرچه اطلاعاتی که ثبت شده دقیق‌تر و کامل‌تر باشد، اسناد حسابداری تولید شده قابلیت اتکای بیشتری دارد.

مفاهیم و تعاریف:

انبار: بطور کلی انبار محل و فضایی است که یک یا چند نوع کالا (مصرفی یا غیر مصرفی و یا هردو) بر مبنای یک سیستم صحیح و مناسب طبقه‌بندی و نگه‌داری شود.

انباردار: شخصی است که در قبال فعالیت مرتبط با انبارها، وظایفی بر او محول شده است.

فرم درخواست خرید کالا: درخواست رسمی خرید صادره توسط انباردار، جهت خرید مواد و کالا است.

حداقل موجودی: کم‌ترین مقدار موجودی است که موجودی کالای انبار نباید کم‌تر از این مقدار شود.

حداکثر موجودی: مقدار موجودی است که نباید مقدار موجودی کالا در انبار از آن بیشتر شود.

متوسط موجودی: درواقع میانگین حداکثر و حداقل موجودی در انبار خواهد بود.

مدت تحویل سفارش(زمان لازم دریافت سفارش): مدت زمانی که از تهیه درخواست خرید، تصویب خرید، انجام سفارش و تدارکات تا دریافت سفارش لازم است.

نقطه سفارش: آن مقدار از کالای موجود در انبار است که وقتی موجودی کالا در انبار به آن مقدار رسید، باید برای خرید مجدد آن کالا درخواست خرید صادر شود تا هیچ‌گاه انبار با کمبود یا فقدان موجودی مواجه نشود.

میزان سفارش: آن تعداد از کالا یا موجودی است که سفارش داده می‌شود.

رسید انبار(قبض انبار): فرمی است که به هنگام دریافت کالا توسط انباردار صادر و مبنای تایید و تحویل کالا به انبار است.

حواله انبار: فرمی است که انباردار پس از دریافت درخواست کالای مورد تقاضا در زمان خروج کالا از انبار و تحویل کالا به متقاضی صادر می‌کند.

انبارگردانی: عبارت است از موجودی‌برداری عینی و شمارش دقیق اقلام و اجناس موجود در انبار.

واحد تدارکات یا کارپردازی: واحدی است که نسبت به خرید و تدارک کالا و خدمات مورد نیاز، طبق دستور مقامات مجاز و با رعایت مقررات اقدام می‌کند.

کاردکس کالا: فرمی است که در آن مشخصات یک کالا و محل نگه‌داری آن در انبار و به‌طور کلی اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با یک کالا یعنی مواردی چون موجودی اول دوره، تعداد/مقدار کالای وارد شده، تعداد/مقدار کالای خارج شده، مانده تعدادی/مقداری موجودی کالا در هر زمان و هر اطلاعات ضروری دیگر در ارتباط با کالا در آن نمایش داده می‌شود.

کاردکس ریالی کالا: فرمی است که در آن مشخصات یک کالا و محل نگه‌داری آن در انبار و به‌طور کلی اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با یک کالا یعنی مواردی چون موجودی اول دوره (تعدادی/مقداری و فی)، تعداد/مقدار و فی کالای وارد شده، تعداد/مقدار و فی کالای خارج شده، مانده‌ی تعدادی/مقداری و فی موجودی کالا در هر زمان و هر اطلاعات ضروری دیگر در ارتباط با کالا در آن نمایش داده می‌شود.

گردش کالا: فرمی است که در آن مشخصات تمام کالاها و محل نگه‌داری آن در انبار و بطور کلی اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با تمام کالاها یعنی مواردی چون تعداد/مقدار موجودی اول دوره ، تعداد/مقدار کالای وارد شده، تعداد/مقدار کالای خارج شده، مانده تعدادی/مقداری موجودی کالا در هر زمان و هر اطلاعات ضروری دیگر در ارتباط با کالا در آن نمایش داده می‌شود.

گردش ریالی کالا: فرمی است که در آن مشخصات تمام کالاها و محل نگه‌داری آن در انبار و بطور کلی اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با تمام کالاها یعنی مواردی چون موجودی اول دوره (تعدادی/مقداری و فی)، تعداد/مقدار و فی کالای وارد شده، تعداد/مقدار و فی کالای خارج شده، مانده‌ی تعدادی/مقداری و فی موجودی کالا در هر زمان و هر اطلاعات ضروری دیگر در ارتباط با کالا در آن نمایش داده می‌شود.

1. نگه‌داری کالا
       1.1 اطلاعات پایه
                1.1.1  معرفی انبار و تعیین سطح دسترسی

در زمان معرفی انبار باید بر اساس محل یا فضایی که در مرکز وجود دارد انبار را تعریف کنید؛ به‌طور مثال: انبار مرکزی

نکته:

  • تعریف انبار در نرم‌افزار نظام نوین مالی باید بر اساس فضاهایی که کالاها(صرف نظر از نوع کالا) در آن طبقه‌بندی و نگه‌داری می‌شود ثبت شود.
  • در واحدهایی که بیش از یک انبار وجود دارد، با توجه به جابه‌جایی کالا از انباری به انبار دیگر باید در قسمت معرفی انبار، انبار بین راهی با کد 99 معرفی شود.
  • به منظور افزایش کنترل داخلی در واحدها، در قسمت معرفی انبار امکان ایجاد سطح دسترسی برای انبارداران (در انباری که مشغول به کار هستند) وجود دارد.

معرفی کد محلی کالا

کد محلی کالا در نرم‌افزار نظام نوین مالی، به منظور سهولت در انتخاب کالا از لیست کالاهایی که موجود در نرم‌افزار است، انتخاب می‌شود. پس از درج کد محلی مورد نظر(کاراکتر انتخابی می‌تواند رقم یا حرف باشد)، درزمان ثبت رسید/حواله با صرف زمان کوتاهی، کالای مورد نظر را انتخاب کرد.

استفاده از کد محلی اختیاری است. کد محلی عمدتا برای کالاهایی که گردش طی دوره‌ی آن زیاد است استفاده می‌شود (که انباردار به اشتباه کالایی که مشابه با کالای مد نظر است، استفاده نکند).

معرفی و ویرایش کالا

1.1.3.1

کدگذاری و طبقه بندی کالا

رویه و سیستمی است که به کمک آن اطلاعات و نشانه‌های مورد نظر از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر یا از شخصی به شخص دیگر به صورت خلاصه انتقال پیدا می‌کند.

اصلی‌ترین فواید کدگذاری کالا:

  • یک‌نواخت و استاندارد کردن کالاها و کمک به جمع‌آوری اطلاعات و آمار
  • نگه‌داری و جمع‌آوری اطلاعات موجودی انبار و ثبت ورود و خروج کالا از انبارتوسط نرم‌افزارهای مالی
  • برنامه‌ریزی و کنترل موجودی‌ها و افزایش دقت در عملیات انبار

 

کدگذاری کالا در نرم‌افزار نظام نوین مالی، متشکل از 12 کاراکتر قابل تفکیک به شرح زیر است:

  • کاراکتر اول، دوم و سوم از سمت چپ معرف طبقه کالا می‌باشد.
  • کاراکتر چهارم و پنجم، گروه اصلی می‌باشد.
  • کاراکتر ششم و هفتم، گروه فرعی می‌باشد.
  • پنج کاراکتر آخر، سریال کالا را مشخص می‌کند.

 

در جدول زیر نحوه‌ی کدگذاری کالا نشان داده شده است:

طبقه گروه اصلی گروه فرعی سریال
*** ** ** *****
3رقم 2رقم 2رقم 5رقم

اولین کاراکتر "طبقه" نشان‌دهنده مصرفی/غیرمصرفی بودن کالا می‌باشد. اگر اولین کاراکتر کد (1) باشد، نشان‌دهنده مصرفی بودن کالا و اگر اولین کاراکتر کد (2) باشد، نشان‌دهنده غیر مصرفی بودن کالا است.


واحد سنجش

3 واحد سنجش در نرم‌افزار نظام نوین مالی وجود دارد که قابل تفکیک به شرح زیر هستند:

  • واحد سنجش اصلی
  • واحد سنجش 2
  • واحد سنجش 3
  • نکته:

 

در زمان گزارش‌گیری از کاردکس کالا/گردش کالا، "واحد سنجش اصلی" ملاک عمل خواهد بود.

زمانی می‌توان از واحد سنجش2 و 3 استفاده کرد که در زمان دریافت کالا ، همیشه تعداد/مقدار آن یک‌سان باشد.

به‌طور مثال:
واحد سنجش اصلی خودکار "عدد" و واحد سنجش 2 آن "بسته" و واحد سنجش 3 آن "کارتن" است و همیشه در هر بسته 10 عدد خودکار و در هر کارتن 100 عدد خودکار وجود دارد. در این حالت می‌توان برای خودکار، واحد سنجش 2 (بسته با ضریب تبدیل 10) و واحد سنجش 3(کارتن با ضریب تبدیل 100) را مشخص کرد. ولی اگر تعداد آن در هر بسته یا کارتن متفاوت باشد، نمی‌توان از واحد سنجش 2 و 3 استفاده کرد.

اطلاعات تکمیلی

1.1.3.3.1
چگونگی برنامه‌ریزی موجودی‌ها

در برنامه‌ریزی موجودی‌ها باید دو پرسش مطرح می‌شود
اولا چه زمانی باید سفارش دهیم؟
ثانیا چه مقدار باید سفارش دهیم؟

با بیان این دو سوال، مفاهیم جدید زیر مطرح می‌شود و سپس نحوه‌ی‌ استفاده از این مفاهیم در پاسخ‌گویی به سوالات مطرح‌شده، باید مورد توجه قرار گیرد.

  • حداقل موجودی

    کم‌ترین مقدار موجودی است که موجودی کالای انبار نباید کم‌تر از این تعداد/مقدار شود. با توجه به اینکه وقتی که موجودی کالا به نقطه سفارش می‌رسد و سفارش صورت می‌گیرد، مدت زمانی طول می‌کشد که کالا به انبار وارد شود در این مدت زمانی هنوز کالا و مواد ممکن است از انبار خارج شود. بنابراین باید مقداری مواد و کالا به عنوان حداقل موجودی برای صدور از انبار لحاظ شود.

  • حداکثر موجودی

    مقدار موجودی است که نباید مقدار موجودی کالا در انبار از آن بیشتر شود. اگر موجودی بیش از این میزان انبار شود، موجب نامطلوب شدن (ناباب) مواد و یا راکد شدن سرمایه خواهد شد. در تعیین حداکثر موجودی سرعت مصرف مواد و کالا، مدت سفارش جدید، گنجایش انبار، هزینه‌ی نگه‌داری مواد و کالا و با صرفه‌ترین مقدار سفارش مؤثر خواهد بود.

  • نقطه سفارش

    آن تعداد/مقدار از کالا یا موجودی انبار به آن تعداد/مقدار رسید، باید درخواست خرید صادر شود و سفارش خرید برای تامین موجودی صورت پذیرد تا اطمینان حاصل شود، قبل از این که موجودی به میزان حداقل برسد مواد یا کالا به انبار خواهد رسید.

  • میزان سفارش
    آن تعداد/مقدار از کالا یا موجودی است که سفارش داده می‌شود.
  • مدت تحویل سفارش

    مدت زمانی که از تهیه درخواست خرید، تصویب خرید، انجام سفارش و تدارکات تا دریافت سفارش لازم است مدت تحویل سفارش یا زمان لازم دریافت سفارش نامیده می‌شود.

    باید توجه داشته باشد که در خریدهای داخلی زمان دریافت سفارش کوتاه‌تر و در سفارش و خریدهای خارجی زمان دریافت سفارش طولانی تر می‌باشد.

نکته:

در قسمت اطلاعات تکمیلی، گزینه‌ای با عنوان "در لیست کاربر نمایش داده می‌شود" که با غیر فعال کردن آن، کالای مورد نظر در زمان جستجو نمایش داده نمی‌شود. اگر کالا دارای موجودی باشد و گزینه مذکور را غیر فعال کنیم، تا زمانی که مانده کالای مذکور به صفر نرسد، در جستجو نشان داده می‌شود و بعد از صفر شدن مانده کالای مزبور، در لیست جستجو نمایش داده نمی‌شود.

رسید

انواع رسید در نرم‌افزار نظام نوین مالی

10 نوع رسید در نرم‌افزار نظام نوین مالی وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. رسید خرید کالا

    کالایی که طی سال از فروشنده خریداری می‌شود. رسید مزبور جزء رسیدهای مستقل است (یعنی وابسته به حواله نیست).

  2. رسید تحویل مستقیم کالا

    کالایی که طی سال از فروشنده خریداری و بدون این‌که کالا وارد انبار شود به واحد توزیع می‌شود.

    قابل ذکر است؛ رسید فوق در زمانی که پنجره مربوط به رسید خرید کالا باز باشد، گزینه‌ای با عنوان «مستقیما تحویل حواله شود» وجود دارد که در صورت فعال کردن آن، "رسید خرید کالا" به "رسید تحویل مستقیم کالا" تبدیل می‌شود. رسید مزبور جزء رسیدهای مستقل است.

  3. رسید خرید و تحویل مستقیم به واحد /ستاد

    کالایی که توسط ستاد خریداری شده و به واحد تابعه ارسال و یا توسط واحد، خریداری و به ستاد یا واحد دیگر ارسال شده است. رسید مزبور جزء رسیدهای مستقل است.

  4. رسید ایجاد سوابق کالا

    ثبت اطلاعات مربوط به لیست انبارگردانی پایان سال قبل برای مؤسساتی که به تازگی کار را با نرم‌افزار نظام نوین مالی شروع کرده‌اند.

    قابل ذکر است؛ از رسید فوق فقط برای یک‌بار می‌توان استفاده کرد. رسید مزبور جزء رسیدهای مستقل است.

  5. رسید برگشت از مصرف/توزیع

    کالایی که پس از ارسال به واحد مربوطه به علل مختلف(نقص فنی کالا) به انبار عودت داده می‌شود. رسید مزبور جزء رسیدهای وابسته است (یعنی وابسته به حواله توزیع/مصرف می‌باشد).

  6. رسید هدایا و کمک‌های دریافتی

    کالایی که بصورت اهدایی دریافت شده است. رسید مزبور جزء رسیدهای مستقل است.

  7. رسید دریافتی از ستاد

    کالایی که از ستاد دانشگاه دریافت شده است. رسید مزبور جزء رسیدهای وابسته است. (یعنی وابسته به حواله ارسالی به واحد تابعه است).

  8. رسید دریافتی از واحد

    کالایی که از واحد تابعه دیگر دریافت شده است. رسید مزبور جزء رسیدهای وابسته است. (یعنی وابسته به حواله ارسالی به ستاد/واحد تابعه است).

  9. رسید جابه‌جایی کالا

    کالایی که از انبار دیگری که در مجموعه وجود دارد دریافت شده است. (به‌طور مثال؛ زمانی که انبار داروخانه از انبار دارویی، کالا دریافت می‌کند).
    قابل ذکر است، رسید فوق در ریز منوی رسیدها وجود ندارد و در زمانی که حواله‌ی جابه‌جایی تایید می‌شود (از قسمت رسیدهای تایید نشده) رسید آن در قسمت "حواله‌های تایید نشده" نمایش داده می‌شود. رسید مزبور جزء رسیدهای وابسته است. (یعنی وابسته به حواله جابه‌جایی است).

     

  10. رسید اصلاح تعداد/مقدار

    زمانی‌که کالایی به‌صورت سیستمی به ستاد/واحد تابعه ارسال شده و انباردار کالا را تایید نکند و بخواهد کالای مربوطه در سیستم حذف شود؛ در واحد ارسال کننده رسیدی با عنوان "اصلاح تعداد/مقدار" توسط سیستم و در قسمت "رسیدهای آماده ثبت سند حسابداری" تولید می‌شود.

حواله

انواع حواله در نرم‌افزار نظام نوین مالی

7 نوع حواله در نرم‌افزار نظام نوین مالی وجود دارد:

  1. حواله‌ی توزیع و مصرف
    خروج کالا از انبار و ارسال آن به واحد سازمانی
  2. حواله‌ی ارسال به واحد تابعه
    خروج کالا از انبار و ارسال آن به واحد تابعه
  3. حواله‌ی ارسال به ستاد
    خروج کالا از انبار و ارسال آن به ستاد دانشگاه
  4. حواله‌ی جابه‌جایی کالا
    خروج کالا از انبار و ارسال آن به انبار دیگر
  5. حواله‌ی مرجوعی
    خروج کالا از انبار ارسال آن به فروشنده به‌دلیل معیوب بودن یا...
  6. حواله‌ی اصلاح تعداد/مقدار
    اصلاح رسید مرجع که از لحاظ تعدادی/مقداری به اشتباه در نرم‌افزار ثبت شده است.
  7. حواله‌ی هدایا
    خروج کالا از انبار به‌صورت اهدایی

روش ثبت و ارزیابی موجودی کالا در نرم‌افزار نظام نوین مالی

روش ثبت موجودی‌کالا در نرم‌افزار نظام نوین مالی دائمی است.
روش ارزیابی موجودی‌کالا در نرم‌افزار نظام نوین مالی FIFO (اولین صادره از اولین وارده) است.

نکته:

در روش فایفو فرض می‌شود ترتیب فروش یا مصرف کالاها به ترتیب تاریخ خرید آن‌ها است. یعنی کالاهایی که ابتدا خریداری یا تولید شده است، نخست فروخته یا مصرف می‌شود.

مستقل/وابسته بودن رسیدها و حواله‌ها

  1. رسیدهای موجود در نرم‌افزار از لحاظ مستقل/وابسته بودن به شرح زیر ، قابل تفکیک هستند:
    وابسته به حواله مستقل
    رسید برگشت از مصرف/توزیع رسید خرید کالا
    رسید جابه‌جایی کالا رسید تحویل مستقیم کالا
    رسید دریافتی از ستاد رسید خرید و تحویل مستقیم به واحد/ستاد
    رسید دریافتی از واحد ایجاد سوابق کالا
    - رسید هدایا و کمک‌های دریافتی
  2. تمام حواله‌ها وابسته به رسید هستند.
    وابسته بودن رسیدها/حواله‌ها به 3 عامل می‌باشد:
    • تعداد
    • فی
    • تفصیل2(محل اعتباری)

تعداد
زمانی که حواله‌ای صادر می‌شود از لحاظ تعداد، فی و تفصیل2 وابسته به رسید مرجع است، یعنی اگر تعدادی که در زمان صادر کردن حواله می‌توان به ثبت رساند، باید حداقل به همان میزان رسید برای کالای مربوطه به ثبت رسیده باشد.

فی
زمانی که رسیدی دارای فی باشد، پس از صادر شدن حواله به‌صورت اتوماتیک "فی" رسید به حواله اختصاص داده می‌شود، به همین خاطر دیگر حواله‌ها به مرحله نرخ‌گذاری ارسال نمی‌شود.

تفصیل2 (محل اعتباری)
زمانی که سند حسابداری رسید صادر و کد اعتباری به آن اختصاص داده می‌شود و در وضعیت "تایید وصول مستندات" قرار می‌گیرد، سند حسابداری حواله صادر می‌شود و همان کداعتباری که به سند حسابداری رسید اختصاصی داده شده به حواله تعلق می‌گیرد.

نکته:
رسیدهای وابسته موجود در نرم‌افزار(که وابستگی آن به حواله می‌باشد) دقیقا مشابه با فرآیند بالا هستند. به‌طور مثال زمانی که حواله توزیع/مصرف صادر می‌شود و بخواهیم تمام یا تعدادی از آن را به انبار برگشت دهیم از رسید برگشت از مصرف/ توزیع استفاده می‌کنیم، بدیهی است؛ باید اول حواله آن صادر شده باشد تا بتوان رسید برگشت از مصرف/توزیع را در نرم‌افزار صادر کرد.

رسیدهایی که وابسته به حواله هستند در جدول ذیل مشخص شده است::

وابسته به حواله رسید
حواله توزیع/مصرف رسید برگشت از مصرف/توزیع
حواله جابه جایی کالا رسید جابه‌جایی کالا
حواله ارسال به ستاد رسید دریافتی از ستاد
حواله ارسال به واحد تابعه رسید دریافتی از واحد

فرآیند گردش عملیات ثبت رسید و حواله در نرم‌افزار نظام نوین مالی

فرآیند گردش عملیات رسیدهای مستقل(مدیریت کالا و خدمات)

فرآیند گردش عملیات رسیدهای وابسته(مدیریت کالا و خدمات)

فرآیند گردش عملیات حواله(مدیریت کالا و خدمات)

گزارش‌های کالا

پس از ثبت اطلاعات مربوط به رسیدها و حواله، برای آن‌که اطلاعات را بتوان درجایی نگه‌داری کرد تا بتوان به سادگی به آن دسترسی پیدا کرد. آیتمی در نرم‌افزار نظام نوین مالی با عنوان گزارش‌های کالا وجود دارد که از طریق آن می‌توان اطلاعاتی که به ثبت رسیده را مشاهده کرد.

لیست رسید/حواله

تمام رسیدها و حواله‌های ثبت شده را نمایش می‌دهد.
اگر بخواهیم تمام رسیدها/حواله‌ها را از ابتدای سال مشاهده کنید، باید از قسمت امکانات روی گزینه "نمایش از ابتدای سال" کلیک کنید و پس از مشاهده‌ی پیغام نمایش داده شده گزینه‌ی خیر را انتخاب کنید.

کاردکس کالا / کاردکس ریالی کالا

به‌طور کلی مزایای استفاده از کاردکس کالا/کاردکس ریالی کالا را می‌توان به‌صورت زیر برشمرد:

  1. داشتن آمار میزان موجودی هر جنس کالا
  2. سرعت در اخذ اطلاعات مقداری/ ریالی موجودی‌ها

 

گردش کالا/گردش ریالی کالا

مزیت استفاده از گردش کالا/گردش ریالی کالا در زمان انبارگردانی پایان سال است.

گزارش از حواله‌های ثبت شده

در صورتی که بخواهیم از حواله‌هایی که ثبت شده از لحاظ تعدادی یا ریالی به تفکیک انبار، دریافت کننده کالا و نوع کالا/اموال در هر بازه زمانی مورد نظر گزارشی تهیه کنید می توانید از این امکان استفاده کنید.

شمارش کالا

انبارگردانی معمولا طبق دستورالعمل مربوطه و معمولا در پایان سال انجام می‌شود. اما ممکن است انبارگردانی به هر دلیل از جمله لزوم تهیه‌ی صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای و یا تحویل و تحول بین انبارداران و یا... در طول سال انجام شود. انبارگردانی با استفاده از تگ انبارگردانی و لیست شمارش کالا انجام می‌شود. چنان‌چه سیستم انبار مکانیزه باشد تگ انبارگردانی و لیست اقلام قابل شمارش از سیستم مکانیزه هر طبقه کالا یا انبار قابل اخذ است که این امکان در نرم‌افزار نظام نوین مالی وجود دارد.


شما چه امتیازی به این نوشته می‌دهید؟

بازخورد بازدیدكنندگان
نوشته شده توسط محمدرضا همتی در روز پنج‌شنبه 19/11/1396 14:17:50
باسلام وتشکر ازراهنمائی های گره گشای همیشگی شما بنظرم جای بعضی دستورالعمل ها خالیست بطور مثال خریداری چه کالاهائی نیاز به رسیدانباردارد .مشکلی که که اینجانب باآن مواجه شدم .بیاد دارم درآموزش اولیه اینطور میگفتن که اگر وسیله آی جهت تعمیر به خارج ازاداره وبعضا شهر دیگری رفت وقطعاتی تعویض شد چون این قطعات قابل رویت نیست بنابراین رسیدانبار نیازندارد بلکه باید صورتجلسه تنظیم گرددمثل خوراکی ها وغیره باتشکر ممنون میشم مثل همیشه راهنمائی نمائید ضمنا اینجانب ازدانشگاه کرمانشاه میباشم
نوشته شده توسط حسین نیکوکلام در روز سه‌شنبه 22/12/1396 11:36:08
جواب جناب اقای همتی:
به صورت کلی برای تمامی کالا‌ها نیاز به صدور رسید می‌باشد. لازم به‌ذکر است برای کالاهایی که وارد انبار نمی‌شوند به طور مثال هزینه تشریفاتی نظیر گل، شیرینی و ... احتیاج به ثبت رسید انبار ندارد.
به عنوان استثناء دارایی‌هایی که نیاز به کارت اموال دارند مانند زمین و ساختمان حتما باید از طریق رسید انبار در نرم افزار ثبت شود.

برای این نوشته كامنت بگذارید.
نام :
e-mail:
كامنت :


صفحه اصلی
نوشته‌ها
فلش‌كارت‌ها
فروشگاه
انجمن‌گفتگو
تماس با ما
© 1390 - 1384 شركت فن‌آوران اطلاعات و ارتباطات روزآمد، تمامی حقوق محفوظ است.